رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال قانون ۳ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۴ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تا ۴۸ ساعت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار فرماندار مشهد به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای آمادگی مقابله با طوفان و بارش باران شدید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار بارش سنگین و‌ پرحجم طی پنجشنبه در خراسان رضوی و مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل مدیریت شهری در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در مشهد آب تمام نقاط مشهد حد قابل شرب دارد برگزاری نخستین رویداد نوآوری‌های اجتماعی آب شهری در مشهد  از تماس‌های عجیب و غریب با سامانه تلفنی آتش نشانی مشهد تا بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی در ۲ هفته شکستن رکورد تولید آسفالت با تولید ۳۲ هزار تن در مشهد پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بخش سازه‌ای ایستگاه‌های فاز اول خط‌سه مترو مشهد ویژه‌برنامه‌های خیابان «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | گلایه شهروندان از مشکلات بعضی از دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد نژادحسین: مشکل ترافیک ۴۴ نقطه در مشهد با اصلاح هندسی رفع می‌شود اعمال‌قانون ۲۳۲۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) | فاز یک خط ۳ مترو باید تا مردادماه به بهره‌برداری برسد + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۱۹۶۲
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴
در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) | فاز یک خط ۳ مترو باید تا مردادماه به بهره‌برداری برسد + فیلم
یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در تالار شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه در  حالی درتالار شهر مشهد برگزار شد که اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن تقدیر از عملیات اخیر سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی و عملیات وعده صادق که موجب شادی و عزت مردم شد بر اجرای سریع  پروژه‌های تعریف شده در بودجه و پروژه‌های زودبازده تاکید کردند که بتوانند رفاه و آرامش مردم را به دنبال داشته باشد.

فاز یک خط ۳ مترو مشهد باید تا مردادماه به بهره‌برداری برسد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ یکی از مهمترین تاکیدات شوراست و با جبران عقب‌ماندگی‌ها، باید این پروژه تا مردادماه به بهره‌برداری برسد.

حسن موحدیان در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با اشاره به حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرزمین‌های اشغالی، اظهارکرد: طی گذشت کمتر از ۲ هفته از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، که موجب شهادت ۷ تن از مستشاران کشورمان، از جمله شهید زاهدی شده بود، شاهد تنبیه اسرائیل خبیث بودیم.
وی با بیان اینکه پس از ترور دانشمندان و چهره‌های شاخصی، چون شهید فخری‌زاده توسط رژیم صهیونیستی، بنا به صبر و بردباری راهبردی جمهوری اسلامی، اقدامی صورت نگرفت، گفت: پس از تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به خاک ایران، دادن پاسخ کوبنده و محکم به این اقدام ضروری بود و سکوت و غفلت جایگاهی نداشت و و شیرمردان سپاه پاسداران، به ویژه هوا فضای سپاه شلیک پهپاد و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی را در دستورکار خود قرار دادند.
موحدیان افزود: اروپایی‌ها و غربی‌ها دو جنگ جهانی را راه انداخته‌اند و حال امروز در نقش معلم اخلاق حاضر می‌شوند و ایران را دعوت به خویشتنداری می‌کنند؛ در شرایطی شعار اخلاق‌مداری سرمی‌دهند که کودکان و زنان فلسطینی هرروز به خاک و خون کشیده می‌شوند و هیچ صدایی از آنها بلند نمی‌شود.
وی تصریح کرد: بسیار خرسندیم که پاسخ کوبنده ایران اسلامی به صهیونیست‌ها، با استقبال عمومی و پشتیبانی ملت سرافراز ایران اسلامی همراه شد و همزمان با این حرکت افتخارآفرین، مردم کشور‌های مختلف با تجمع در میادین اصلی، از این اقدام حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: امیدواریم صهیونیست‌ها حماقت نکنند و در غیر اینصورت، کارشان سخت‌تر و پایان عمرشان نزدیک‌تر می‌شود؛ بی‌شک، وعده پیروزی، وعده الهی و وعده صادق است و فتح و ظفر متعلق حزب ا... است.
موحدیان در ادامه به حوزه مدیریت شهری مشهد پرداخت و افزود: طی یک ماه اخیر، در قالب استقبال از بهار، برگ زرین دیگری کارنامه خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی به ثبت رسید؛ از برگزاری جشنواره‌های نوروزی مفرح گرفته تا برنامه‌های فاخر قرآنی و جشنواره‌های ورزشی.
وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری شهرداری هم کار بزرگی کرد و نشاط و شادابی مضاعفی را به ارمغان آورد، گفت: برهمین اساس، جا دارد خداقوت ویژه‌ای به ارکان مختلف مدیریت شهری مشهد مقدس داشته باشم و امیدواریم که این خدمات، مقبول حضرت رضا (ع) قرار گیرد و تا پایان سال همچنان در جهت رضایت و نشاط مردمی گام برداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: فروردین‌ماه از نظر عمرانی هم ماه بسیار خوب و امیدبخشی برای شهرداری مشهد بود؛ پس از اینکه دوربرگردان غیرهمسطح شهید میرزایی در آخرین روز‌های سال به بهره‌برداری رسید، در این ماه هم شاهد اتفاقات مهمی بودیم که از جمله آنها می‌توان به تست گرم فاز یک خط ۳، پایان عملیات تعریض پل دهرود اشاره داشت.
موحدیان با بیان اینکه تعریض پل دهرود در شرایطی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفت که این پروژه در محدوده شهری واقع نبود ولی موجب رضایتمندی عمومی شد، گفت: تست گرم فاز یک خط ۳ هم از پروژه‌هایی بود که شورای شهر به جد پیگیر آن است و امیدواریم با همت شهردار، تاخیر پیش آمده در این پروژه جبران و تا مردادماه شاهد بهره‌برداری این مسیر باشیم.
وی افزود: دیگر پروژه‌های تعریف شده در بودجه و پروژه‌های زودبازده هم امیدواریم هرچه زودتر محقق شود و رفاه و آرامش مردم را به دنبال داشته باشد.

پروژه های شهر مشهد باید پیوست زیارت داشته باشد

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن منصوریان، عضو ضورای اسلامی شهر مشهد در تذکری اظهار کرد: اگر بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این شهر یعنی قطار شهری که حتی ملی بوده و آوازه آن بین‌المللی است، پیوست زیارت نداشته باشد، با مشهد امام رضا (ع) همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: افرادی که در امر زیارت دخیل هستند و در زیارت ارزان و در دسترس متولی‌گری می‌کنند باید با قدرت بیشتری وارد اجرای این پیوست شوند. چرا آستان قدس و دیگر دستگاه‌ها برای پیوست زیارت همکاری نمی‌کنند؟ بهتر است آستان قدس در این زمینه همکاری داشته باشد.

مصوبات

شهرداری مشهد مقدس مکلف است نسبت به نامگذاری معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر اقدام کند.

براساس این لایحه در منطقه ٢ معبر فرعی آیت الله عبادی واقع در خیابان آیت الله عبادی با حفظ شماره به نام شهید محمد رضا اشراقی، منطقه ٣ معبر فرعی متقین ۶ واقع در خیابان گاز ۱۳ با حفظ شماره به نام شهید حسین جاوید اسد زاده، منطقه ۶ واقع در خیابان موعود ٢٧با حفظ شماره به نام شهید محمد بهمنش تیا، منطقه ٧ معبر فرعی فدائیان اسلام ۱۰ واقع در خیابان فدائیان اسلام با حفظ شماره به نام شهید رحیم توسلی عسگری، منطقه ١٠ معبر فرعی توس ٣٠ واقع در بلوار توس با حفظ شماره به نام شهید علی اکبر حمامی و در منطقه ٨ معبر فرعی ملک الشعراء ۱۹ واقع در خیابان ملک الشعراء ۱۹ با حفظ شماره به نام شهید حسن براتی نامگذاری شود.

همچنین در ادامه این جلسه لایحه مجوز پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات شرکت‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۲ تصویب شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به منظور امکان تداوم فعالیت و جبران بخشی از هزینه‌های ارائه خدمات شرکت‌های بخش خصوصی نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت بهای تمام شده خدمات و کرایه مصوب به شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوسرانی دارای قرارداد تراکنش مبنا اقدام کند.

شهرداری مشهد مقدس (سازمان اتوبوسرانی) مکلف است نسبت به بروزرسانی و اعمال بهای تمام شده با لحاظ تعداد تراکنش، راهبر و ناوگان به صورت ماهانه اقدام کند. تغییرات هر یک از اجزای دارای بهای مصوب رسمی (مانند حقوق و دستمزد، سوخت، بیمه، عوارض و ...) از تاریخ اجرا (ابتدا یا طی سال) برای هر شرکت بروزرسانی شود.

نرخ سایر اجزای بهای تمام شده در ابتدای هر سال شمسی برابر آخرین دوره نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران (گروه خدمات حمل‌ونقل عمومی) حداکثر تا اردیبهشت ماه سال بعد بروزرسانی و اعمال شود.

در پایان هر سال شمسی چنانچه نوسانات قیمت و یا نرخ تورم تمامی یا برخی از اجزای قید شده در بند قبل این مصوبه به نحوی باشد که نسبت به نرخ‌های اعمال شده تغییر (افزایش/کاهش) داشته باشد، مطابق گزارش توجیهی و تحلیلی اثر آن بر بهای تمام شده محاسبه و اعمال خواهد شد.

ارائه خدمات بهینه در محلات بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی

در ادامه نیز طرح دو فوریتی با عنوان لزوم ارائه خدمات بهینه در محلات هدف بازآفرینی خصوصا در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی و برای توزیع عادلانه پروژه‌های شهری ایجاد انگیزه و روحیه در این محلات و به عنوان محرک توسعه محلات هدف بازآفرینی تصویب شد.
براساس این لایحه شهرداری مشهد مقدس مکلف است در راستای اجرای بودجه سال ۱۴۰۳ و به منظور توسعه خدمات محله محور و رفع محرومیت از محلات هدف بازآفرینی شهری و حاشیه شهر و افزایش رفاه عمومی و مشارکت اجتماعی حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن مصوبه نسبت به احصا و تعریف پروژه‌های دارای اولویت با اعمال تبصره‌ها، شاخص‌های محرومیت محله در محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر اقدام کنند. همچنین پروژه‌های پیشنهادی با اولویت موارد ناتمام زوده بازده ١ و ٢ انجام شود. میانگین اعتبارات پروژه‌های پیشنهادی هر محله ١۵٠ میلیارد ریال است. همچنین شهرداری مشهد مکلف است نسبت به تعریف پروژه در محلات تلگرد، رسالت ١٠ (نهضت) مهدی آباد، چهار برج، فردوسی، کلاته برفی و مناطق منطقه ثامن (هدف بازآفرینی) علاوه برمحلات هدف بازآفرینی شهر مصوب اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->